Структура управління

СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
        Управління закладом освіти здійснюється на основі положень Конституції України, Закону України «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій. 
        1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами. 
      2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: 

         - засновник - Світловодська міська рада;
     - уповноважений орган управління - Управління освіти, молоді та спорту Світловодської міської ради; 
        - керівник закладу освіти - Суліма Дмитро Олександрович;
        - колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада; 
        - колегіальний орган громадського самоврядування - рада закладу освіти; 
        - інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. 
        Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності. Закономірності в управлінні школою - це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: 
    - залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; 
  - закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; 
     - залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; 
    - закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; 
       - залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення;
       - закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів. 
        До основних принципів належать: 
       - принцип прогностичності внутрішкільного управління; 
       - єдності державних і внутрішкільних механізмів управління; 
       - демократизації і гуманізації управління; 
       - раціонального поєднання централізації і децентралізації; 
       - єдності єдиноначальства і колегіальності; 
       - гласності, відкритості управління; 
       - об'єктивності та інформаційної достатності; 
       - плановості, перспективності; 
       - компетентності; 
       - оптимізації; 
       - системності в управлінні. 

  УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ · 
органи колегіального управління школою (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках); · адміністрація школи (директор, його заступники); · органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет). Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи. 
  
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗАКЛАДУ 
 Управління сучасним закладом освіти є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації закладу, до якої належать директор та заступники. 
  
 ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ 
 З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет закладу (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет закладу (класу), повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.